A koronavírus hál Istennek elment, a Home office viszont velünk maradt. Becslések szerint a 4,8 millió magyar munkavállaló 5-10 százaléka, azaz több mint félmillió honfitársunk heti egy-két napot már az otthoni íróasztalánál ülve dolgozik be a munkahelyére.
A Velux megbízásából az Opinion végzett közvélemény-kutatást az érintettek körében, ami az irodabútorok beszerzése szempontjából nézve is izgalmas válaszokat hozott. E szerint a legalább egy napot otthonról dolgozó magyarok 42 százaléka tervez valamilyen lakásfelújítást, hogy alkalmasabbá tegye az otthonát a távmunkára. Sőt, 48 százalékuk pedig már fejlesztett is ezzel a céllal.
Sokaknak nyerő páros az Otthon&Iroda
Az ilyen és ehhez hasonló elemzések természetesen értő fülekre találtak az irodabútor gyártóknál és a fejlesztő dizájnereknél is. Erre mutatunk olyan képes példákat, amelyeket a www.hungarorim.hu oldalról egy kattintással meg is rendelhetnek. A „Tea” forgószék például integrált fejtámlát, kárpitozott karfát és hinta mechanikát kínál a még nagyobb kényelem érdekében. Ideális lehet azoknak a vezetőknek, akik „hazaviszik” a munkát, hiszen a króm, a bőr és a precíz varrás kombinációja luxus megjelenést kölcsönöz a széknek. A „Flexi” szintén a Home-office szülötte. A fehér és fekete színben is elérhető kollekció egyszerre elegáns és egyszerre az ergonómiai követelményeket teljesítő ülőbútor. Egy olyan forgószék ami egy térelválasztóval kombinálva a nappaliban szolgálatot tehet.
„Lássuk be, egy étkező székben vagy egy sámlin nem lehet olyan hatékonyan 8 órát dolgozni, mint a benti munkaállomásunkon”
– jegyzi Langer Zsuzsa, a Hungaro-Rim ügyvezetője, aki hozzátette: náluk 2022-ben közel 27 százalékkal nőtt azokra az ülőbútorokra az igény, amiket már nem az irodába kellett postázniuk a megrendelőknek.