Central European University

A Közép-európai Egyetem (CEU) rekonstrukciójának tervezési programjában a „feje tetejére” állítottuk az „iroda” fogalmát. Számunkra az oktatási funkció az igazi „munkahely”, nem pedig a hagyományos, de még mindig szükséges, kisméretű egyedi irodák, amelyek az oktatói kar elmélyült kutatási feladataihoz és az diákokkal való időnkénti konzultációhoz szükséges egyéni alkotói teret képezik.

A Közép-európai Egyetem (CEU) rekonstrukciójának tervezési programjában a „feje tetejére” állítottuk az „iroda” fogalmát. Számunkra az oktatási funkció az igazi „munkahely”, nem pedig a hagyományos, de még mindig szükséges, kisméretű egyedi irodák, amelyek az oktatói kar elmélyült kutatási feladataihoz és az diákokkal való időnkénti konzultációhoz szükséges egyéni alkotói teret képezik.

Pályázatunkban olyan tereket mutatunk be, amelyek rugalmasságuk és technikai felszereltségük révén maximálisan kiszolgálják a csoportos és gyakran interdiszciplináris tanítás, tanulás és kutatás különböző formáit. A közvetlen oktatási funkciókon túl az Egyetem továbbá az eddigieknél sokkal aktívabban vállaljon rendezvényszervezést, hiszen a speciális termek és a 400 fős Auditorium bármilyen akadémiai vagy kulturális eseménynek méltó helyszínt biztosítanak. Hogy az új kampusz minden ilyen igénynek megfeleljen, a tervezési folyamatba bevontuk az egyetem polgárait, a tanszéki dolgozókat, a belső adminisztráció információs technológia szakértőit és külsős oktatáspolitikai szakembereket.

Az új kampusz sokkal többet kínál, mint egyszerű tantermeket az oktatási funkció számára. Az új helyiségek többsége multifunkcionális: nemcsak tanórák, hanem konferenciák, vetítések, meetingek lebonyolítására is egyaránt alkalmasak. Az Egyetem közösségének sokszínű igényeihez igazodva ezek a termek több különböző méretben is elérhetőek. Minden terem esetében kiemelt fontosságú volt a megfelelő hangszigetelés és technológiai felszereltség, továbbá az olyan könnyen mozgatható bútorozás, amelyből egységes vagy kis csoportban való feladatmegoldást is ki lehet alakítani. A krétával, filccel használható táblákat mindenhol digitális kijelzők váltották fel: a legkisebb, 6-8 fős termekben „hagyományos” kijelzők, minden nagyobb helyiségben pedig legalább két okostábla kapott helyet, amelyek a modern tartalommegosztó eszközöknek köszönhetően akár a terem használóinak saját eszközeiről is irányíthatóak.

Közreműködők

Projektmenedzsment:
DVM group – Projektmenedzsment
TOMLIN Kft.

Irodabútoros:
Hungaro-Rim 2010 Kft
Europa Desig

Tervező iroda:
M-TEAMPANNON Építész és Mérnöki Kft.
O’Donnell + Tuomey Architects

Kivitelezés:
Market-Strabag konzorcium
ProInterier Kft.